Wednesday, June 29, 2005

Sminkduell!!!

Cloudy day but sunshine in the mailbox!

Here are my answers to the Sminkduell-questions. If you really, really want it in english or español, let me know.
1. Ungefär hur mycket lägger du på smink/hudvård per månad?
- Minst 500 pix.

2. Vad väckte ditt intresse för smink?
- Färgerna! I förorterna fick vi kabeltv runt ´84 och jag ville se ut som Whitney Houston, Janet Jackson och Five Star-tjejerna i de videos som snurrade på Sky Channel och Music Box.

3. Favoritmärke? Varför?
- MAC!
Absolut roligaste sminket, finaste färgerna, hittar alltid rätt ton för min aktuella hudton (disktrasa på vintern - espresso på sommaren) , och ger bäst resultat och kvalité.
I nagellacksväg är OPI favoriten.

4. Var handlar du ditt smink? Favoritbutik/favoritsite?
- NK, c/o Stockholm, men även smultronsiter på webben....

5. Nämn något som kännetecknar din make-up:
- Alltid mörk kajal och massor med mascara för att framhäva ögonen!

6. Vilket var ditt sämsta respektive bästa skönhetsköp någonsin?
- Sämsta: skuggor/eye liners i mycket märkliga färger...sent 80-tal
- Bästa: allt från MAC och OPI

7. Hur sminkade du dig för 5/10/15 år sedan?
- 15 år sedan: hade precis börjat sminka mig , gick snabbt från påskkärringexperiment med gul skugga och rosa kajal till enbart svart kajal och genomskinlig mascara. Den sistnämnda från Body Shop. Alltid nagellack.
- 10 år sedan: svart kajal och mascara men nu hade jag börjat upptäcka läppstiftens och glansens underbara värld! Nagellacksförrådet var rätt stort.
- 5 år sedan: svart kajal, mascara, foundation, rouge, läppglans istället för läppstift. 2000 köpte jag mitt första Lancôme Juicy Tube i en knallorange färg. Enormt nagellacksförråd.

8. Bästa hudvårdsprodukterna?
- Ole Henriksen; rubbet!
- Estée Lauder: Day Wear som kan användas som dag- och nattcreme samt och Day Wear Plus.
- Neutrogenas handcreme Norwegian Formula

9. Bästa makeup-produkterna?
- kajal: MAC
- mascara: Max Factor 2000-calorie
- foundation: Estée Lauders Day Wear Plus
- Lumenes ögonskugge-primer

10. Bästa hårprodukterna?
- Redken, L´Oreals serie för färgat hår, Matrix och ett argentiskt mirakelmedel som gör under för mitt torra hår. Och så Nuxes Huile Prodigieuse med guldskimmer gör håret superfab på sommaren.

11. Bästa kroppsvårdsprodukterna?
- deo: Estée Lauder Active
- duschcreme: Roger et Gallets grapefrukt
- skrubbcreme: Garnier Fructis
- hudolja: brasiliansk olja av medicinalväxt från Amazonas, bevarar brännan och är det bästa jag någonsin rasslat över för min torra hud!

12. Bästa skönhetsbloggen?
- Anna K feat. Mel B, även om den inte är en renodlad sminkblogg.
Lipglossbitch är också rätt kul men annars har jag inte rasslat på någon som känns klockren.
Vore superfab om följande personer smink/skönhetsbloggade:
- Susanne Ljung
- Tomas Lenneryd
- Erin Lauder
- Gun Novak
- Iman
- Donatella Versace

Följande bloggare skulle jag gärna se svara på den här duellen:
- Anna K & Mel B
- Kicki
- Charlotta

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Roligt inlägg! Men Donatella Versace skulle jag nog inte be om skönhetsråd av. Hon ser ju hemsk ut! Fast det skulle ju vara kul att läsa bloggen iaf :)

3:56 AM  

Post a Comment

<< Home