Thursday, October 06, 2005

Fashionlist

Enough drama, now back to style and bling!

Princess Nikki, you´r by far not the only one out there trapped in the marvellous joy of listing. Inspired by Anna, Jessi and NB, here goes my fashionlist, på svenska though. Added a personal favourite to the list.

Min klädstil: Ghettofabulous hiphop latinodiva + siciliansk naughty katolsk änka = Gonza
Mina favoritdesigners/märken: Cheap Monday, Dolce & Gabbana, Wale Adeyemi, etc, beror på dagsformen.
Klädbudget varje månad: 0 - 5000 eller mer, beror på
Min stilikon: Sophia Loren, Frida Kahlo, Evita Perón, Eva Mendes, Mary J Blige
Mitt modemåste i höst: Ett par stövlar jag tänkte slå klorna i snart. Och boleron jag hittade på Katitzi, minns inte designerns namn.
Min värsta modemiss: Hemsk stilblandning ´87.
Mitt värsta klädminne: Återigen den hemska stilblandningen ´87.
Mitt bästa köp: Brun tweedkjol med falsk spetsunderkjol från Tara Jarmon hösten 2001.
Mitt sämsta köp: Supersyntetiska toppar.
Mitt favoritplagg: Just nu: Svarta långa baslinnen från Weekday.
Mina favoritskor: Just nu: Vagabondstövlarna med snörning.
Alltid: Paljettskorna från MiuMiu.
Mina favoritjeans: Just nu: två par Cia från Lindeberg. Buttmagic!
Mitt dyraste plagg: Hm....svårt, återkommer om det.
Mitt smyckeskrin: Äkta och oäkta bling i skön blandning.
Mitt modemotto: Det är inte vad utan hur man bär det. Och less is always a big bore.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home