Tuesday, September 20, 2005

Knit, knot

Now don´t go getting an attack - but am going to knitting workshop this evening.
I never learned to knit while in school and my Sra Madre just didn´t have time or patience to teach me. Add to that the fact that I´m left-handed and hence classified as nearly impossible to teach stuff like that.
Whatever, am going and will try do the stuff and see if it´s that hard. If it´s not am going to make myself some really nice stuff I saw in the shop.

Managed to finish the job I got yesterday, many thanks to Mr X for technical help.

Just have to list things I totally dislike:
- late payments
- Håkan Hellström
- underground zits suddenly showing up in your face
- messy interior when tired and without feeling like tidying up whatsoever

9 Comments:

Blogger Sporty Spice said...

Det är INNE med hemslöjd (dit hör väl stickning) för det läste jag i senaste ELLE Interiör. Du är så "rätt".

10:08 AM  
Anonymous Anonymous said...

Tackar tjejen!
Jag trodde faktiskt inte att jag skulle fixa det efter att ha hört hur svårt det är om man är vänsterhänt, yadayada, etc, osv - men är nu i princip nästan klar med en bit halsduk.
Am very pleased!

11:49 AM  
Anonymous Anonymous said...

Coolt att du stickar :) Shit vad länge sen det var jag gjorde det.

Och ooh vad du har rätt i att Håkan suger...

1:31 PM  
Anonymous Anonymous said...

Det är ju huuur roligt som helst! Resultatet kanske blir lätt tvivelaktigt såhär i begynnelsen av mitt knittande, men det är grymt roligt.
Jess, stickjunta, nästa?!

1:50 PM  
Blogger Jessica said...

Ja visst vore det nice med en gammal hederlig syjunta. Kaffe, snack och handarbete och så kanske en liten stänkare ;)

2:14 AM  
Blogger nb said...

Hoho ni får mig nästan vänligt sinnad gentemot stickande! Men jag tror iofs det var stänkaren som gjorde det :)

2:31 AM  
Anonymous Anonymous said...

Stänkare makes the world gå round!

Nyförälskad som jag är i stickandets ädla konst ska jag se till att kalla till fab stickjunta med stänkare.

Är fortfarande smått fascinerad att jag, det mest ohändiga i ett par tiocentimeters klackar, lyckats lära mig räta och aviga maskor.

3:32 AM  
Blogger Jessica said...

Ja gör det!
Åh, blev direkt sugen på att dra igång med något handarbete. Får hem och rota i lådorna ikväll ifall jag hittar något nice att göra :)

8:09 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hello! Super work performed. Top PAGE, further so!

7:36 AM  

Post a Comment

<< Home